Labyrint

labyrint-storNogle tror at det er svært at finde Jesus. At han er langt væk. Det kan føles som en labyrint eller som om han er så langt væk, at det næsten er umuligt at komme i kontakt med ham. Men sådan er det ikke virkeligheden. Bare fordi du ikke ser vinden, betyder det ikke, at den ikke findes, nej den kan faktisk være meget tæt på.

Bibelen fortæller, at Gud elsker den verden han har skab meget højt. Så højt, at han valgte at sende Jesus ned på jorden for at det skal være enkelt for os at komme i kontakt med Gud.

Mennesket har godt nok gjort det kompliceret godt hjulpet af den slange (Satan), som i Edens have plantede fristelsen til at mennesket skulle gøre oprør mod Gud. ”Har Gud virkelig sagt?…” Der blev sået grundlæggende tvivl om den Gud, som Adam og Eva kendte så godt, og de gik ”all in” og valgte at gøre det, som Gud havde sagt ville medføre ondskab og død i deres liv.

Det oprør mod Gud lever i alle mennesker i dag. Det er årsag til alle krige, sygdomme, ulykker og fordærv i vores verdenssamfund. Det er det, som gør, at selv børn pr instinkt bliver egoistiske og grådige. Selv mennesker, der forsøger med alle kræfter at leve uden at gøre det mindste forkert, vil opleve at det er umuligt.

Det er kun Gud, der ikke gør noget forkert. Og intet menneske kan nærme sig Gud uden at være helt fejlfri.

Det er lige netop her, at vores labyrint bliver vildt kompliceret. Det er her, vi tror, at vi med religioner og selvcentreret meditation skal gøre os rene og gode nok til at nærme os det guddommelige. Men vi tager fejl.

Intet menneske kan med egne midler blive ren nok.

Derfor er det befriende, at Jesus er sendt til verden for at gøre op med oprøret, ondskaben og synden. Han kræver nemlig ikke, at du skal være god nok. Han kræver blot, at du vil vende dig fra ondskaben og oprøret, som er i dig, og modtage den redning, som Jesus har skabt for dig, da han tog straffen for synden i dit liv.

Jesus står med åbne arme og det annullerer alle de menneskeskabte labyrinter. Du skal blot vende om til ham og tro på, at det, Guds Søn har gjort for dig, er nok til at redde dig.